Så inreder du ditt kontor

Har du precis startat ett nytt företag och ska inreda ditt första kontor? Det är en uppgift som kan kännas både överväldigande och spännande. Med god planering och en fullständig inköpslista behöver det inte bli något extra stressmoment.

Det är viktigt att du har koll på allt från de små prylarna till större kopieringsmaskiner. Du bör bland annat köpa in pennor, papper, anteckningsblock och kuvert så det finns redan från start. Hos Kuvert Sverige hittar du en massa olika kuvert i diverse material och färger. Du kan även beställa hem bubbelplast och annat förpackningsmaterial som är användbart om ni ska skicka mycket brev via företaget.

Välj en seriös samarbetspartner och välj inredningsstil

När du öppnar ett kontor kommer du förmodligen att beställa allt material från en och samma leverantör. Det gäller att du väljer denna leverantör med omsorg. Fundera också på hur du vill inreda ditt kontor och välj material som passar den stilen. Enligt en artikel i DN kommer mysfaktor och trivsel vara betydligt viktigare på kontor i framtiden.

Citatet ”Trivseln och dess sociala funktioner blir viktigare, och det styr hur vi inreder” säger mycket om hur du bör tänka kring kontorsinredning.

Gör en lista över kontorsmaterial

Det är mycket lättare att köpa in material och möbler om du har en färdig lista på vad du kommer behöva. Skriv ner allt och börja beta av listan efterhand. Sedan kan du börja kontakta olika företag som säljer kontorsmaterial och börja planera inköpen. Tänk på vad som normalt används på ett kontor som skrivare, datorer och liknande. Glöm inte heller bort kaffemuggar och liknande till fikarummet. Då har du en bra grund att stå på.